HR-Huset använder Kivra
Som kund hos oss innebär det att du och dina medarbetare kan få tillgång till lönebesked via Kivra. Sedan starten 2016 har HR-Huset en helt digital löneprocess inklusive tidrapporter, attester, reseräkningar och lönespecifikationer.
Du och dina medarbetare får lönebesked direkt i mobiltelefonen. Det är bara du som kommer åt din digitala brevlåda om du inte själv väljer att dela den med någon i din familj.
Lönebeskeden ligger kvar i Kivra tills användaren själv väljer att radera dem. Detta innebär att man kommer åt sina gamla lönebesked även om man slutat.
Smidigt vid tillfälliga anställningar
Att erbjuda Kivra till personer som arbetar tillfälligt, är föräldralediga eller exempelvis styrelsemedlemmar är både smidigare och mindre tidskrävande än att ordna med lösenord och visa dem lönesystemet.
Bättre för miljön
Inga fler utskrivna lönebesked som ska läggas i kuvert och
skickas med post. Helt klart bättre för miljön.
Vad innebär digitala lönebesked via Kivra?
Kivra är en säker digital brevlåda som många myndigheter och företag använder sig av för att förmedla viktig post till privatpersoner. Den digitala brevlådan nås enkelt både från mobiltelefon eller dator.

Kivra har redan fem miljoner användare i Sverige. De allra flesta på er arbetsplats använder sig säkert redan av Kivra och vet hur det fungerar.
För dina medarbetare
Man behöver inte aktivt anmäla att man vill ta emot sitt lönebesked via Kivra. Har man Kivra sedan tidigare kommer lönebeskedet dit per automatik. Är man ny användare behövs bara mobilt BankID och att installera Kivras app för att komma igång.
För dig som arbetsgivare
Vi har förberett allting. Det enda ni som företag behöver göra är att signera ett personuppgiftsbiträdesavtal med Kivra. Detta har med GDPR att göra och innebär att ni som
företag tillåter Kivra att hantera personuppgifter för er räkning. Att signera tar bara någon minut.
Vi är specialister på lönehantering
Så funkar lönehantering
Det är enkelt att bli kund hos oss. Vi startar med ett telefonmöte för att få en första inblick i vilka förutsättningar som finns idag. Behöver ni komma igång snabbt? Inga problem, vi har kunskapen och rutinerna för en snabb och korrekt övergång.
Tillsammans gör vi en kartläggning av er nuvarande lösning för att säkerställa vad ni har idag och hur ni önskar er framtida lösning. Vi presenterar oss och vår tekniska lösning.
Utifrån detta möte tar vi fram ett pris på implementationen och presenterar vår prismodell. Vi föredrar att debitera ett fast pris per lönespecifikation.
Avtalet innehåller en tydlig uppdragsbeskrivning för att säkerställa vem som gör vad och vad som förväntas av de olika rollerna på företaget.